loading...

شهد

بازدید : 4123
دوشنبه 17 مهر 1402 زمان : 19:57

تلاش طراح های برج خلیفه دبی بر ترکیب عناصر فرهنگی امارات با عناصر جهانی معماری تمرکز کرده و بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری مربوط به خاورمیانه و دیگر نقاط جهان در جاهای مختلف برج دبی به کار برده شده است. سه طبقه از موزه روی سناریوهای احتمالی برای توسعه منابع فضایی، اکوسیستمها و مهندسی زیستی، سلامت، تندرستی و معنویت تمرکز خواهد کرد. این کنفرانس بینش های مهمی در مورد مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک نیروگاه های بهینه و همچنین دانش گسترده ای از اصول مهندسی از بهترین شیوه ها در تعمیر و نگهداری گرفته تا تعمیر و نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان، تجزیه و تحلیل علل ریشه ای و بازرسی و نگهداری مقرون به صرفه ارائه می دهد. در این بخش همچنین اتاق سونا هم برای مهمانان وجود دارد. یک استخر سرپوشیده و روباز هم در این بخش وجود دارد. امارات مال (Mall of the Emirates) با نام مرکز خرید امارات نیز شناخته میشود و با ۲۳۴ هزار و ۴۷۹ متر مربع مساحت، دارای یکی از بزرگترین پیستهای اسکی سرپوشیده دنیا است که با محدودهی مخصوص پنگوئنها و تلهسیژ تجهیز شده است. بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده جهان، روزانه با بهروزترین روشهای پاکسازی ضدعفونی میشود. ساحل JBR از جمله سواحلی به شمار میرود که برای کودکان هم انواع امکانات تفریحی را دارد. برای ساخت مارینا مال دبی یک کانال آب به طول 3 کیلومتر از خلیج فارس به این مکان کشیده شد. با انتخاب این بار در ارتفاع 200 متری از سطح دریا (خلیج فارس)، احساسات خود را نوازش کنید و با تماشای طراحی فوق العاده آن با رنگ های آبی غرق در احساس طراوت و آرامش شوید.

14 مرکز خرید معروف دبی برای توریستهای ایرانی - اسنپ برج مورد نظر از دریا حدود سه کیلومتر فاصله دارد. مرکز خرید دبی مال 1300 فروشگاه و در حدود 200 رستوران و کافه دارد. پیست اسکی دبی قطعا یکی از بهترین و جذابترین پیستهای جهان است. لازم است بدانید که پیست اسکی دبی به تکنولوژی تنظیم دمای محیط نیز مجهز شده است. در واقع این بخش می تواند حتی در مقابل گرمای هوا نیز مقاومت داشته باشد. این فروشگاهها معمولاً اجناس تکی شده خود را با قیمت پایین و یا حتی ۵۰ درصد زیر قیمت اصلی به فروش میرسانند. بیشترین اجناسی که در این بازار وجود دارن، قبلا در مغازه ها و فروشگاه های اصلی شهر قرار داشتن و به دلیل فروخته نشدن به این بازار منتقل شدن تا با قیمت های پایین تر به فروش برسن. به وسیله این سیستم قطرات آب به داخل هوا پمپاژ شده و ذرات یخ و برف که فوق العاده ریز و غیرقابل رویت هستند، به پایین می ریزند. موزهی دبی که در قلعهای متعلق به قرن هجدهم قرار دارد، مصنوعات و نمایشگاههای مرتبط با تاریخ و فرهنگ سنتی منطقه را به نمایش میگذارد؛ همچنین سیستم کتابخانهی عمومی دبی دارای چند شعبه در سراسر شهر است و تعدادی کتابفروشی در مراکز خرید شهر وجود دارد که گشت و گذار در آنها آشنایی خوبی با فرهنگ مردم دبی به وجود میآورد. در درب های این برج سیستم ردیابی باد به کار برده شده است. برج مورد نظر ارتفاعی برابر با 828 متر دارد، به همین دلیل است که آن را بلندترین سازه دنیا می نامند.

این فواره ارتفاعی برابر با 274 متر دارد و یکی از بلندترین آب نماهای موزیکال دنیا شمرده می شود. لانژ برج خلیفه در ارتفاعی برابر با 585 متر از سطح زمین قرار گرفته و با استفاده از تلسکوپ های مختلف می توانید منظره شهر را تماشا کنید. برج خلیفه قدمت زیادی نداشته و از دستاوردهای معماری مدرن در دبی است. علاوه بر پاساژها و بازارهای مدرن و مجلل، بازارها و سوق های محلی و سنتی هم فعالیت می کنن که بسیاری از آن ها به سالیان دور و به زمانی متعلق هستن که این شهر شهری کوچک و کویری با آب و هوایی شرجی و بسیار گرم در گوشه ای از خاورمیانه به حساب می آمد. گیاه هایی که در باغ های آن هستند با شرایط آب و هوایی شهر سازگارند. در وصف بزرگی این باغ وحش کافیست به وسعت 119 هکتاری آن اشاره کنیم. به تورست های خوش ذوق و سلیقه پیشنهاد می کنیم کهبه هنگام غروب آفتاب یک شب را در کنار مسجد جمیرا بگذرانند تا از تماشای نور پردازی فوق العاده بنا لذت ببرند. با این حال ساعت کاری سکوهای 124 و 125 ام از یکشنبه الی چهارشنبه از ده صبح تا ده شب و در آخر هفته از ده صبح تا 12 شب است. امکان کنسلی بدون جریمه اتاقها تا یک هفته قبل از تاریخی که اتاق را رزرو کردهاید، وجود دارد پس حتماً ویزای دبی خود را بهموقع بگیرید تا امکان این اقامت باورنکردنی را از دست ندهید.

بسیاری از آثار باستانی و تاریخی این کشور به صورت ماکت و نمادین در غرفهی دهکدهی جهانی برای کسانی که به فرهنگ روسیه علاقه دارند قابل نمایش است. آنچه قابل توجه است خلوص طلاها و تنوع بسیار زیاد آن ها می باشد. سلام، بله قابل قبول هست. این مرکز یکی دیگر از مراکز خرید دبی هست که شهرتی جهانی دارد. اگر به دنبال ارزان ترین مراکز خرید دبی هستید حتما سری به اوت لت دبی بزنید. بنابراین اگر می خواهید در ساحل کایت آفتاب بگیرید یا شنا کنید، حتما وسایل لازم را به همراه داشته باشید. در ساحل کایت دبی می توانید تخت آفتاب، چتر و حوله کرایه کنید و روز را روی شن های سفید با منظره برج العرب بگذرانید. این بازار لوکس و مدرن دارای ۵۶۰ مغازه ست که، معروف ترین برند های جهانی در آن ها یافت می شن. راحتترین راه برای رفتن به دبی مال استفاده از شبکه خارقالعاده و بسیار مدرن مترو دبی است. صنعت بین المللی پوشاک و نساجی سه روزه سخنرانی ها، نمایشگاه ها و مجموعه های تعاملی بی سابقه و همچنین فرصت های شبکه ای را با بهترین های صنعت نساجی ارائه خواهد کرد. پیش از ورود این برندهای تجاری، نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر دبی بیشتر مخصوص طراحان جواهرات محلی و منطقه ای و خرده فروشان طلا از کشورهای اطراف و به خصوص خاورمیانه بود. ۳۳ فروشگاه آن به فروش طلا و جواهرات اختصاص دارن و برای خرید طلا و جواهرات بهترین مکان به شمار میاد. این مرکز دارای ۲۴۰ مغازه و غرفه هست که، انواع جواهرات و عطر و لباس و کفش را می توان با تخفیف های باورنکردنی ۳۰ تا ۹۰ درصد خریداری کرد. غرفه سوریه: در طراحی این غرفه سبک قدیم دمشق بهکاررفته است و از مهمانان بهصورت سنتی استقبال میشود. در این هتل هفت ستاره سبک معماری مدرن و سنتی را کنار هم میبینید.

توجه داشته باشید که این مسجد مانند دیگر بناهای شهر دبی، بسیار مدرن است و با مفهومی که از شهر پر زرق و برق دبی میشناسیم همخوانی دارد. آب و هوای دبی گرم بوده و همین امر باعث میشود که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما دبی، فصل زمستان باشد. اگر در فصل زمستان دنبال مقصدی نزدیک و همینطور زیبا هستید، معرفی دبی بهعنوان مقصد، پیشنهاد مناسبی است. برج خلیفه یا برج دبی بیشتر از ارتفاع زیادی که دارد، زیبا و دیدنی نیز می باشد. اگر شما نیز علاقه مند به سفر به دبی و بازدید از جاذبههای گردشگری فراوان و خاص این شهر هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تورهای گردشگری متنوع دبی نظیر تور 7 شب دبی است. در اوایل افتتاح برج دبی، به اسم برج دبی شناخته می شود ولی بعدها از آن با نام برج خلیفه یاد شد. این هتل 304 طبقه دارد و معمار آن شخصی به نام جورجیو آرمانی است. این ساحل از امکاناتی همچون سایهبان، رختکن، امکانات لازم برای دوش گرفتن، اینترنت وایفای و چندین نجات غریق برخوردار است. غذا های دبی عموما پر از ادویه و سبزیجات هستند که همین امر آنها را به غذا هایی با طعم های متنوع و سالم تبدیل می سازد که آنچه غذا های شهر دبی را معروف کرده است، وجود ادویه و سبزیجات معطر است. شاید بین غرفههای کشورهای عربی، قطر هنری ترین آنها باشد، چرا که در قسمت صنایع دستی نقاشی، خطاطی، تابلوهای مختلف، مجسمه، طراحی های مختلف و لباس سنتی خواهید دید. در این فروشگاه بهترین اجناس و صنایع دستی رو با قیمت های باور نکردنی در معرض فروش قرار دادن.

نکته: فروشگاه های اوت لت برندهای خوب و با کیفیت بین المللی را به قیمت های مناسب عرضه می کنن.شما میتونید با تور لحظه آخری دبی از این مراکز خرید کنید. مراکز خرید دبی انقدر متنوع و فراوان هستن که، تقریبا در هر نقطه از شهر یکی از این مراکز را می توان دید. بیش از 85 درصد از ساکنان دبی از اتباع خارجی هستند و این هم یعنی مذاهب و باورهای مختلفی در آنجا دیده میشود. وقت آن رسیده است که دنیای سرگرمیهای مجازی را در جدیدترین سالن بازی واقعیت مجازی دبی یعنی Dreamscape تجربه کنید. برای ساخت برج خلیفه دبی حدودا ۴ هزار تن فولاد مصرف شده است. در حال حاضر برج خلیفه دبی دارای فروشگاه ها و مراکز خرید، آبنما، پارک و جاذبه های دیگر می باشد که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری دبی در منطقه امیرنشین دبی تبدیل کرده است که جاذبه پر طرفداری نیز برای کسانی که خود را با بلیط هواپیما دبی به این شهر رسانده اند، می باشد. مال امارات، لوکس ترین و جذاب ترین مراکز خرید دبی به حساب میاد که در فروشگاه های آن شیک ترین و زیبا ترین اجناس و محصولات رو برای فروش عرضه می کنن. اگر حوصله مراکز خرید لوکس و گرانقیمت مانند دبی مال را ندارید به Ripe market سری بزنید و یک صبح زیبا را در این بازار بگذرانید.

شما در اوتلت مال صرفا پوشاک نخواهید یافت، بلکه اوتلت مال یکی از مراکز خرید الکترونیکی دبی هم محسوب میشود. در ادامه با بهترین پارک های آبی دبی و امکانات آن ها آشنا می شویم. این پارک آبی در آتلانتیس پالم جمیرا واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری دبی محسوب میشود. این مرکز خرید در خیابان شیخ زاید و در بین دو جزیره پالم جمیرا و پالم جبل علی قرار گرفته و جزء بزرگترین مراکز خرید دبی محسوب می شود. همانطور که گفته شد اولتلتها یکی از مراکز خرید اجناس ارزان است. در این حیاط از مرکز خرید ابن بطوطه دبی می توانید شاهد درهای آبی و نقاشی بر روی گچ سفید و پنجره های آهنی و شیشه های رنگی باشید که نماد معماری کشور تونس در قرن 14 می باشد و اولین کشوری است که ابن بطوطه به آن سفر کرده است. ابن بطوطه، یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی هست که در خیابان شیخ زاید واقع شده. وافی یکی دیگر از مراکز خرید دبی هست که دارای ۳۵۰ غرفه باشکوه و زیباست که آثار هنری هنرمندان معاصر و بین المللی را به معرض فروش گذاشتن. اوت لت دبی، اولین و بزرگترین اوت لت خاورمیانه ست که در غرفه های متعدد آن ۱۲۰ برند معتبر جهان عرضه میشن.

در بخش شرقی شهر دبی، پارک مشرف قرار دارد که حدود ۱۳ هکتار مساحت دارد و فضای سرسبز آن در میان خانوادهها از محبوب زیادی برخوردار است. پارک لگولند دبی یک مقصد سرگرمی هیجانانگیز است که برای خانوادهها و کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال طراحی شده است. پس از افتتاح بخش جزیره، بخش دوم «اقامتگاه» در سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی افتتاح شد. در این بازی ترسناک شما پس از عبور از یک راستا دلهره آور در استخری پر از کوسه های خطرناک فرود می آیید. گونه های مختلفی در این آکواریوم زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به چهارصد گونه کوسه اشاره کرد. پروازهای دیگری هم بهصورت مستقیم از برخی از شهرهای ایران مانند مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، لار و بندرعباس، توسط شرکت هواپیمایی فلایدبی انجام میشود. دو خط اتوبوس دیگر نیز موناکو را به شهرهای نیس و منتون مرتبط میسازد. این رستوران نیز مخصوص غذاهای ایتالیایی است. ارتفاع برخلیفه دبی ۸۳۰ متر بوده و همین ارتفاع، آن را به بلندترین برج جهان ملقب کرده است. در برج خلیفه قسمت های متعددی مانند بخش های اداری، رستوران، هتل، سکوی تماشا و … هزینه بازدید از سکوی At The Top به همراه ناهار در رستوران آرمانی دلی 309 درهم است. آکواریوم دبی مال یکی از معروفترین و برجستهترین آکواریومهای جهان است. پارک زعبیل دبی را می توان بزرگترین پارک تفریحی در شهر دبی دانست.

افرادی که بازدید کننده این بنای توریستی تفریحی هستند، می توانند تمامی بناهای مشهوری را که متعلق به 32 کشور می باشد را از نزدیک مشاهده نمایند و با آداب و رسوم ملت های مختلف آشنایی بیشتری به دست آورند. در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ برند در این مرکز خرید مشغول به فعالیت هستند و یکی از اولین انتخابهای افرادی است که قیمت و کیفیت برای آنها مهم بوده و به دنبال تخفیفهای چشمگیر میباشند. برجمان یکی ز به روز ترین مراکز خرید برای ارائه بهترین و به روز ترین مدهای روز جهان است اگر به این مرکز خرید سر بزنید می توانید جدیدترین کارهای طراح های بزرگ دنیا را ببینید و لذت ببرید.این مرکز خرید دو بخش ارزان و گران قیمت دارد که اجناس ارزان آن در بخش جدید و کالاهای گران قیمت در بخش قدیمی این مرکز خرید موجود است. یکی از بزرگ ترین مراکز خرید این شهر دبی مال است. مخصوصا تماشای جزایر مصنوعی و دریای دبی می تواند لحظات دل انگیزی را برای شما رقم بزند. دسترسی به انواع پوشاک اعم از لباس و کیف و کفش، لوازم الکترونیکی مانند گوشی و لب تاپ و جواهر و مبلمان و لوازم کادویی می تواند تجربه خرید خوبی برای شما رقم بزند. در برج دبی و مجموعه اطرافش در حال حاضر ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۹ هتل، ۳۰ هزار متر مربع پارکینگ در دو طبقه، مرکز خرید دبی و یک دریاچه مصنوعی با مساحت ۱۲۰ هزار متر مربعی قرار دارد. بازدید از کدام بخش های برج برای عموم آزاد است؟ برج خلیفه دبی که به اسم برج دبی هم معروف است، مرتفع ترین ساختمان جهان بوده و از مهمترین نمادهای شهر دبی در امارات متحده عربی محسوب می شود. در واقع، برای ورود کلی شما به فضای داخلی برج خلیفه هزینه اندکی از شما دریافت خواهد شد.

در صورتی که قصد بازدید از برج خلیفه را دارید بهتر است تا از ساعت ده صبح تا 12 ظهر به این کار اقدام نمایید. برج خلیفه مساحتی برابر با 530 هزار متر مربع دارد. برج خلیفه ساختمانی با کاربری های مختلف و دارای واحدهای مسکونی، هتل برج خلیفه، استخر، فروشگاه و دفاتر تجاری و اداری می باشد. طراحی ساختمانی این بازار به شکل اژدها بنا شده و بیشتر از ۴۰۰ مغازه چینی در آن قرار دارن. ماجرای داستانی بودن این پارک باعث جذابیت بیشتر شدن آن شده است، باید در این داستان با توجه به سرنخ ها به دنبال مروارید گم شده بگردید. برج خلیفه دبی یک المان بزرگ برای تمدن و مدرنیزه شدن دبی نیز می باشد. شروع ساخت شدن این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی کلید خورد و ۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ میلادی برج آماده بهره برداری بود. مهمترین مزیت این بازار این است که در اوج گرما و در گرمترین فصل سال مراجعین به این مرکز می توانند، از تفریحات زمستانی مانند اسکی استفاده کنن. از امکان ورزش هایی چون کریکت و والیبال و تنیس ساحلی و فریزبی تا انواع ورزش های آبی چون جت اسکی و موج سواری و قایق رانی همه در ساحل جی بی آر دبی برای شما فراهم است. فعالیت های منحصر به فرد باربیکیو، پیک نیک، دوچرخه سواری، قایق سواری با پدال، مناطق بازی کودکان، و شنا. این پارك روباز با امكان سرد و گرم كردن آب در فصلهای مختلف و داشتن سرسرههای زیاد و دو ماشین موج سواری مصنوعی و بزرگترین و بلندترین سرسرهٔ آبی جهان در خارج از ایالات متحده آمریكا به معروفیت زیادی رسیدهاست.

آبراها به طور منظم از تفرجگاه سوق مدینه جمیرا خارج شده و در اطراف کانال حلقه میزنند و فرصتهای زیادی برای عکس گرفتن از باغهای سرسبز و معماری سنتی مدینه جمیرا با بادبان بلند برج العرب برای شما فراهم میکند. همین طور لازم به ذکر است که انواع نوشیدنی ها در سالن اسکای برای مهمانان در نظر گرفته شده است. زیرا در این زمان تعداد گردشگران کمتر است. بهتر است پیش از رفتن به سکوهای تماشای برج خلیفه از وضعیت آب و هوا مطلع باشید، زیرا با اینکه تماشای شهر از فراز ابرها تجربه ویژه ای است، با این وجود دیدن شهر در روزهای آفتابی لذتی مضاعف دارد. در این پارک دغدغه بازی کودکانتان را نداشته باشید، زیرا بخش جذابی برای آن ها طراحی شده است تا در نهایت امنیت به بازی بپردازند. اگر در هنگام غروب خورشید به سکوهای برج مراجعه کنید، باید قیمت بیشتری را بپردازید، زیرا در این هنگام تعداد بازدید کنندگان افزایش می یابد. دبی بعد از پشت سر گذاشتن بحران های مالی،بیست و دومین شهر گران قیمت جهان و گران قیمت ترین شهر در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. در پارک آبی دبی محوطهای به بچههای کم سن و سالتر اختصاص داده شده است. همچنین چندین رستوران پذیرای شما مسافران در زمان صرف غذا می باشند و در پایان نیز می توانید از فروشگاه های متعدد آن برای خود و کودکتان یادگاری تهیه کنید تا یاد این پارک هیجان انگیز هیچ گاه از خاطرتان نرود. سقف این بنا نیز پوشیده از نخل و گل و لای است که ترکیبی زیبا و چشم نواز به وجود آورده است.

پارک ساحلی الممزار به دلیل ترکیبی از ساحل زیبا و امکانات تفریحی گسترده، منحصر به فرد است. دبی شهر ساختمانهای زیبا و سازههای نمادین است. در سال ۲۰۱۴ اتاقهای هتلهای دبی بهعنوان گرانترین هتلها در جهان شناخته شدند. اوت لت ویلیج یکی دیگر از بازارهای ارزان ست که، در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. هرگز این چنین نیست بلکه سبک فروش و شیوه بازاریابی در اوت لت مال اینگونه می باشد. آشپز این رستوران با تغییر سبک سعی داشته تا طعمی جدید را برای مشتریان خود فراهم کند. موزهی آیندهی دبی Museum of the Future نشان میدهد که چگونه فناوری میتواند 50 سال آینده را تغییر دهد. و البته ناگفته پیداست که تمام برندهای معتبر مثل ایکیا، مارکز اند اسپنسر، نیویورکر، نایک، آدیداس، کلارکز، کانورس، پاریس هیلتن، تگز و تامی در این مرکز خرید شعبه دارند، این جا با یک تیر دو نشان میزنید. همچنین این شهر به بهشتی برای خرید خانم ها تبدیل شده است. برای خانم ها و آقایان دو سالن مختلف اسپا در نظر گرفته شده است. سالن اسپا برج خلیفه محلی برای جوان سازی بدن و ماساژ آن است. خبر ها حاکی از آن است که واحدهای مسکونی برج خلیفه در کمتر از ۸ ساعت به فروش رفته اند. با افتتاح برج خلیفه منطقه اطراف این برج نیز رونق گرفته و با مشتریان و رفت و آمد های بیشتری روبرو شدند. این مسجد همچنین یکی از معدود مساجدی است که برای بازدید کنندگان غیر مسلمان نیز باز است. مرکز خرید فستیوال سیتی که در حاشیه نهر دبی قرار گرفته است، یک مرکز خرید جالب و جذاب است که هم برای خرید و هم برای تفریح می توانید روی آن حساب باز کنید. در این بخش از دبی مال هر بازی یکی از استعدادها و مهارت­های کودکان را به چالش می­کشد. اما قبل از آن نیاز به اطلاعاتی جامع در مورد برج خلیفه دارید.

تلاش طراح های برج خلیفه دبی بر ترکیب عناصر فرهنگی امارات با عناصر جهانی معماری تمرکز کرده و بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری مربوط به خاورمیانه و دیگر نقاط جهان در جاهای مختلف برج دبی به کار برده شده است. سه طبقه از موزه روی سناریوهای احتمالی برای توسعه منابع فضایی، اکوسیستمها و مهندسی زیستی، سلامت، تندرستی و معنویت تمرکز خواهد کرد. این کنفرانس بینش های مهمی در مورد مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک نیروگاه های بهینه و همچنین دانش گسترده ای از اصول مهندسی از بهترین شیوه ها در تعمیر و نگهداری گرفته تا تعمیر و نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان، تجزیه و تحلیل علل ریشه ای و بازرسی و نگهداری مقرون به صرفه ارائه می دهد. در این بخش همچنین اتاق سونا هم برای مهمانان وجود دارد. یک استخر سرپوشیده و روباز هم در این بخش وجود دارد. امارات مال (Mall of the Emirates) با نام مرکز خرید امارات نیز شناخته میشود و با ۲۳۴ هزار و ۴۷۹ متر مربع مساحت، دارای یکی از بزرگترین پیستهای اسکی سرپوشیده دنیا است که با محدودهی مخصوص پنگوئنها و تلهسیژ تجهیز شده است. بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده جهان، روزانه با بهروزترین روشهای پاکسازی ضدعفونی میشود. ساحل JBR از جمله سواحلی به شمار میرود که برای کودکان هم انواع امکانات تفریحی را دارد. برای ساخت مارینا مال دبی یک کانال آب به طول 3 کیلومتر از خلیج فارس به این مکان کشیده شد. با انتخاب این بار در ارتفاع 200 متری از سطح دریا (خلیج فارس)، احساسات خود را نوازش کنید و با تماشای طراحی فوق العاده آن با رنگ های آبی غرق در احساس طراوت و آرامش شوید.

14 مرکز خرید معروف دبی برای توریستهای ایرانی - اسنپ برج مورد نظر از دریا حدود سه کیلومتر فاصله دارد. مرکز خرید دبی مال 1300 فروشگاه و در حدود 200 رستوران و کافه دارد. پیست اسکی دبی قطعا یکی از بهترین و جذابترین پیستهای جهان است. لازم است بدانید که پیست اسکی دبی به تکنولوژی تنظیم دمای محیط نیز مجهز شده است. در واقع این بخش می تواند حتی در مقابل گرمای هوا نیز مقاومت داشته باشد. این فروشگاهها معمولاً اجناس تکی شده خود را با قیمت پایین و یا حتی ۵۰ درصد زیر قیمت اصلی به فروش میرسانند. بیشترین اجناسی که در این بازار وجود دارن، قبلا در مغازه ها و فروشگاه های اصلی شهر قرار داشتن و به دلیل فروخته نشدن به این بازار منتقل شدن تا با قیمت های پایین تر به فروش برسن. به وسیله این سیستم قطرات آب به داخل هوا پمپاژ شده و ذرات یخ و برف که فوق العاده ریز و غیرقابل رویت هستند، به پایین می ریزند. موزهی دبی که در قلعهای متعلق به قرن هجدهم قرار دارد، مصنوعات و نمایشگاههای مرتبط با تاریخ و فرهنگ سنتی منطقه را به نمایش میگذارد؛ همچنین سیستم کتابخانهی عمومی دبی دارای چند شعبه در سراسر شهر است و تعدادی کتابفروشی در مراکز خرید شهر وجود دارد که گشت و گذار در آنها آشنایی خوبی با فرهنگ مردم دبی به وجود میآورد. در درب های این برج سیستم ردیابی باد به کار برده شده است. برج مورد نظر ارتفاعی برابر با 828 متر دارد، به همین دلیل است که آن را بلندترین سازه دنیا می نامند.

این فواره ارتفاعی برابر با 274 متر دارد و یکی از بلندترین آب نماهای موزیکال دنیا شمرده می شود. لانژ برج خلیفه در ارتفاعی برابر با 585 متر از سطح زمین قرار گرفته و با استفاده از تلسکوپ های مختلف می توانید منظره شهر را تماشا کنید. برج خلیفه قدمت زیادی نداشته و از دستاوردهای معماری مدرن در دبی است. علاوه بر پاساژها و بازارهای مدرن و مجلل، بازارها و سوق های محلی و سنتی هم فعالیت می کنن که بسیاری از آن ها به سالیان دور و به زمانی متعلق هستن که این شهر شهری کوچک و کویری با آب و هوایی شرجی و بسیار گرم در گوشه ای از خاورمیانه به حساب می آمد. گیاه هایی که در باغ های آن هستند با شرایط آب و هوایی شهر سازگارند. در وصف بزرگی این باغ وحش کافیست به وسعت 119 هکتاری آن اشاره کنیم. به تورست های خوش ذوق و سلیقه پیشنهاد می کنیم کهبه هنگام غروب آفتاب یک شب را در کنار مسجد جمیرا بگذرانند تا از تماشای نور پردازی فوق العاده بنا لذت ببرند. با این حال ساعت کاری سکوهای 124 و 125 ام از یکشنبه الی چهارشنبه از ده صبح تا ده شب و در آخر هفته از ده صبح تا 12 شب است. امکان کنسلی بدون جریمه اتاقها تا یک هفته قبل از تاریخی که اتاق را رزرو کردهاید، وجود دارد پس حتماً ویزای دبی خود را بهموقع بگیرید تا امکان این اقامت باورنکردنی را از دست ندهید.

بسیاری از آثار باستانی و تاریخی این کشور به صورت ماکت و نمادین در غرفهی دهکدهی جهانی برای کسانی که به فرهنگ روسیه علاقه دارند قابل نمایش است. آنچه قابل توجه است خلوص طلاها و تنوع بسیار زیاد آن ها می باشد. سلام، بله قابل قبول هست. این مرکز یکی دیگر از مراکز خرید دبی هست که شهرتی جهانی دارد. اگر به دنبال ارزان ترین مراکز خرید دبی هستید حتما سری به اوت لت دبی بزنید. بنابراین اگر می خواهید در ساحل کایت آفتاب بگیرید یا شنا کنید، حتما وسایل لازم را به همراه داشته باشید. در ساحل کایت دبی می توانید تخت آفتاب، چتر و حوله کرایه کنید و روز را روی شن های سفید با منظره برج العرب بگذرانید. این بازار لوکس و مدرن دارای ۵۶۰ مغازه ست که، معروف ترین برند های جهانی در آن ها یافت می شن. راحتترین راه برای رفتن به دبی مال استفاده از شبکه خارقالعاده و بسیار مدرن مترو دبی است. صنعت بین المللی پوشاک و نساجی سه روزه سخنرانی ها، نمایشگاه ها و مجموعه های تعاملی بی سابقه و همچنین فرصت های شبکه ای را با بهترین های صنعت نساجی ارائه خواهد کرد. پیش از ورود این برندهای تجاری، نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر دبی بیشتر مخصوص طراحان جواهرات محلی و منطقه ای و خرده فروشان طلا از کشورهای اطراف و به خصوص خاورمیانه بود. ۳۳ فروشگاه آن به فروش طلا و جواهرات اختصاص دارن و برای خرید طلا و جواهرات بهترین مکان به شمار میاد. این مرکز دارای ۲۴۰ مغازه و غرفه هست که، انواع جواهرات و عطر و لباس و کفش را می توان با تخفیف های باورنکردنی ۳۰ تا ۹۰ درصد خریداری کرد. غرفه سوریه: در طراحی این غرفه سبک قدیم دمشق بهکاررفته است و از مهمانان بهصورت سنتی استقبال میشود. در این هتل هفت ستاره سبک معماری مدرن و سنتی را کنار هم میبینید.

توجه داشته باشید که این مسجد مانند دیگر بناهای شهر دبی، بسیار مدرن است و با مفهومی که از شهر پر زرق و برق دبی میشناسیم همخوانی دارد. آب و هوای دبی گرم بوده و همین امر باعث میشود که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما دبی، فصل زمستان باشد. اگر در فصل زمستان دنبال مقصدی نزدیک و همینطور زیبا هستید، معرفی دبی بهعنوان مقصد، پیشنهاد مناسبی است. برج خلیفه یا برج دبی بیشتر از ارتفاع زیادی که دارد، زیبا و دیدنی نیز می باشد. اگر شما نیز علاقه مند به سفر به دبی و بازدید از جاذبههای گردشگری فراوان و خاص این شهر هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تورهای گردشگری متنوع دبی نظیر تور 7 شب دبی است. در اوایل افتتاح برج دبی، به اسم برج دبی شناخته می شود ولی بعدها از آن با نام برج خلیفه یاد شد. این هتل 304 طبقه دارد و معمار آن شخصی به نام جورجیو آرمانی است. این ساحل از امکاناتی همچون سایهبان، رختکن، امکانات لازم برای دوش گرفتن، اینترنت وایفای و چندین نجات غریق برخوردار است. غذا های دبی عموما پر از ادویه و سبزیجات هستند که همین امر آنها را به غذا هایی با طعم های متنوع و سالم تبدیل می سازد که آنچه غذا های شهر دبی را معروف کرده است، وجود ادویه و سبزیجات معطر است. شاید بین غرفههای کشورهای عربی، قطر هنری ترین آنها باشد، چرا که در قسمت صنایع دستی نقاشی، خطاطی، تابلوهای مختلف، مجسمه، طراحی های مختلف و لباس سنتی خواهید دید. در این فروشگاه بهترین اجناس و صنایع دستی رو با قیمت های باور نکردنی در معرض فروش قرار دادن.

نکته: فروشگاه های اوت لت برندهای خوب و با کیفیت بین المللی را به قیمت های مناسب عرضه می کنن.شما میتونید با تور لحظه آخری دبی از این مراکز خرید کنید. مراکز خرید دبی انقدر متنوع و فراوان هستن که، تقریبا در هر نقطه از شهر یکی از این مراکز را می توان دید. بیش از 85 درصد از ساکنان دبی از اتباع خارجی هستند و این هم یعنی مذاهب و باورهای مختلفی در آنجا دیده میشود. وقت آن رسیده است که دنیای سرگرمیهای مجازی را در جدیدترین سالن بازی واقعیت مجازی دبی یعنی Dreamscape تجربه کنید. برای ساخت برج خلیفه دبی حدودا ۴ هزار تن فولاد مصرف شده است. در حال حاضر برج خلیفه دبی دارای فروشگاه ها و مراکز خرید، آبنما، پارک و جاذبه های دیگر می باشد که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری دبی در منطقه امیرنشین دبی تبدیل کرده است که جاذبه پر طرفداری نیز برای کسانی که خود را با بلیط هواپیما دبی به این شهر رسانده اند، می باشد. مال امارات، لوکس ترین و جذاب ترین مراکز خرید دبی به حساب میاد که در فروشگاه های آن شیک ترین و زیبا ترین اجناس و محصولات رو برای فروش عرضه می کنن. اگر حوصله مراکز خرید لوکس و گرانقیمت مانند دبی مال را ندارید به Ripe market سری بزنید و یک صبح زیبا را در این بازار بگذرانید.

شما در اوتلت مال صرفا پوشاک نخواهید یافت، بلکه اوتلت مال یکی از مراکز خرید الکترونیکی دبی هم محسوب میشود. در ادامه با بهترین پارک های آبی دبی و امکانات آن ها آشنا می شویم. این پارک آبی در آتلانتیس پالم جمیرا واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری دبی محسوب میشود. این مرکز خرید در خیابان شیخ زاید و در بین دو جزیره پالم جمیرا و پالم جبل علی قرار گرفته و جزء بزرگترین مراکز خرید دبی محسوب می شود. همانطور که گفته شد اولتلتها یکی از مراکز خرید اجناس ارزان است. در این حیاط از مرکز خرید ابن بطوطه دبی می توانید شاهد درهای آبی و نقاشی بر روی گچ سفید و پنجره های آهنی و شیشه های رنگی باشید که نماد معماری کشور تونس در قرن 14 می باشد و اولین کشوری است که ابن بطوطه به آن سفر کرده است. ابن بطوطه، یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی هست که در خیابان شیخ زاید واقع شده. وافی یکی دیگر از مراکز خرید دبی هست که دارای ۳۵۰ غرفه باشکوه و زیباست که آثار هنری هنرمندان معاصر و بین المللی را به معرض فروش گذاشتن. اوت لت دبی، اولین و بزرگترین اوت لت خاورمیانه ست که در غرفه های متعدد آن ۱۲۰ برند معتبر جهان عرضه میشن.

در بخش شرقی شهر دبی، پارک مشرف قرار دارد که حدود ۱۳ هکتار مساحت دارد و فضای سرسبز آن در میان خانوادهها از محبوب زیادی برخوردار است. پارک لگولند دبی یک مقصد سرگرمی هیجانانگیز است که برای خانوادهها و کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال طراحی شده است. پس از افتتاح بخش جزیره، بخش دوم «اقامتگاه» در سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی افتتاح شد. در این بازی ترسناک شما پس از عبور از یک راستا دلهره آور در استخری پر از کوسه های خطرناک فرود می آیید. گونه های مختلفی در این آکواریوم زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به چهارصد گونه کوسه اشاره کرد. پروازهای دیگری هم بهصورت مستقیم از برخی از شهرهای ایران مانند مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، لار و بندرعباس، توسط شرکت هواپیمایی فلایدبی انجام میشود. دو خط اتوبوس دیگر نیز موناکو را به شهرهای نیس و منتون مرتبط میسازد. این رستوران نیز مخصوص غذاهای ایتالیایی است. ارتفاع برخلیفه دبی ۸۳۰ متر بوده و همین ارتفاع، آن را به بلندترین برج جهان ملقب کرده است. در برج خلیفه قسمت های متعددی مانند بخش های اداری، رستوران، هتل، سکوی تماشا و … هزینه بازدید از سکوی At The Top به همراه ناهار در رستوران آرمانی دلی 309 درهم است. آکواریوم دبی مال یکی از معروفترین و برجستهترین آکواریومهای جهان است. پارک زعبیل دبی را می توان بزرگترین پارک تفریحی در شهر دبی دانست.

افرادی که بازدید کننده این بنای توریستی تفریحی هستند، می توانند تمامی بناهای مشهوری را که متعلق به 32 کشور می باشد را از نزدیک مشاهده نمایند و با آداب و رسوم ملت های مختلف آشنایی بیشتری به دست آورند. در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ برند در این مرکز خرید مشغول به فعالیت هستند و یکی از اولین انتخابهای افرادی است که قیمت و کیفیت برای آنها مهم بوده و به دنبال تخفیفهای چشمگیر میباشند. برجمان یکی ز به روز ترین مراکز خرید برای ارائه بهترین و به روز ترین مدهای روز جهان است اگر به این مرکز خرید سر بزنید می توانید جدیدترین کارهای طراح های بزرگ دنیا را ببینید و لذت ببرید.این مرکز خرید دو بخش ارزان و گران قیمت دارد که اجناس ارزان آن در بخش جدید و کالاهای گران قیمت در بخش قدیمی این مرکز خرید موجود است. یکی از بزرگ ترین مراکز خرید این شهر دبی مال است. مخصوصا تماشای جزایر مصنوعی و دریای دبی می تواند لحظات دل انگیزی را برای شما رقم بزند. دسترسی به انواع پوشاک اعم از لباس و کیف و کفش، لوازم الکترونیکی مانند گوشی و لب تاپ و جواهر و مبلمان و لوازم کادویی می تواند تجربه خرید خوبی برای شما رقم بزند. در برج دبی و مجموعه اطرافش در حال حاضر ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۹ هتل، ۳۰ هزار متر مربع پارکینگ در دو طبقه، مرکز خرید دبی و یک دریاچه مصنوعی با مساحت ۱۲۰ هزار متر مربعی قرار دارد. بازدید از کدام بخش های برج برای عموم آزاد است؟ برج خلیفه دبی که به اسم برج دبی هم معروف است، مرتفع ترین ساختمان جهان بوده و از مهمترین نمادهای شهر دبی در امارات متحده عربی محسوب می شود. در واقع، برای ورود کلی شما به فضای داخلی برج خلیفه هزینه اندکی از شما دریافت خواهد شد.

در صورتی که قصد بازدید از برج خلیفه را دارید بهتر است تا از ساعت ده صبح تا 12 ظهر به این کار اقدام نمایید. برج خلیفه مساحتی برابر با 530 هزار متر مربع دارد. برج خلیفه ساختمانی با کاربری های مختلف و دارای واحدهای مسکونی، هتل برج خلیفه، استخر، فروشگاه و دفاتر تجاری و اداری می باشد. طراحی ساختمانی این بازار به شکل اژدها بنا شده و بیشتر از ۴۰۰ مغازه چینی در آن قرار دارن. ماجرای داستانی بودن این پارک باعث جذابیت بیشتر شدن آن شده است، باید در این داستان با توجه به سرنخ ها به دنبال مروارید گم شده بگردید. برج خلیفه دبی یک المان بزرگ برای تمدن و مدرنیزه شدن دبی نیز می باشد. شروع ساخت شدن این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی کلید خورد و ۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ میلادی برج آماده بهره برداری بود. مهمترین مزیت این بازار این است که در اوج گرما و در گرمترین فصل سال مراجعین به این مرکز می توانند، از تفریحات زمستانی مانند اسکی استفاده کنن. از امکان ورزش هایی چون کریکت و والیبال و تنیس ساحلی و فریزبی تا انواع ورزش های آبی چون جت اسکی و موج سواری و قایق رانی همه در ساحل جی بی آر دبی برای شما فراهم است. فعالیت های منحصر به فرد باربیکیو، پیک نیک، دوچرخه سواری، قایق سواری با پدال، مناطق بازی کودکان، و شنا. این پارك روباز با امكان سرد و گرم كردن آب در فصلهای مختلف و داشتن سرسرههای زیاد و دو ماشین موج سواری مصنوعی و بزرگترین و بلندترین سرسرهٔ آبی جهان در خارج از ایالات متحده آمریكا به معروفیت زیادی رسیدهاست.

آبراها به طور منظم از تفرجگاه سوق مدینه جمیرا خارج شده و در اطراف کانال حلقه میزنند و فرصتهای زیادی برای عکس گرفتن از باغهای سرسبز و معماری سنتی مدینه جمیرا با بادبان بلند برج العرب برای شما فراهم میکند. همین طور لازم به ذکر است که انواع نوشیدنی ها در سالن اسکای برای مهمانان در نظر گرفته شده است. زیرا در این زمان تعداد گردشگران کمتر است. بهتر است پیش از رفتن به سکوهای تماشای برج خلیفه از وضعیت آب و هوا مطلع باشید، زیرا با اینکه تماشای شهر از فراز ابرها تجربه ویژه ای است، با این وجود دیدن شهر در روزهای آفتابی لذتی مضاعف دارد. در این پارک دغدغه بازی کودکانتان را نداشته باشید، زیرا بخش جذابی برای آن ها طراحی شده است تا در نهایت امنیت به بازی بپردازند. اگر در هنگام غروب خورشید به سکوهای برج مراجعه کنید، باید قیمت بیشتری را بپردازید، زیرا در این هنگام تعداد بازدید کنندگان افزایش می یابد. دبی بعد از پشت سر گذاشتن بحران های مالی،بیست و دومین شهر گران قیمت جهان و گران قیمت ترین شهر در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. در پارک آبی دبی محوطهای به بچههای کم سن و سالتر اختصاص داده شده است. همچنین چندین رستوران پذیرای شما مسافران در زمان صرف غذا می باشند و در پایان نیز می توانید از فروشگاه های متعدد آن برای خود و کودکتان یادگاری تهیه کنید تا یاد این پارک هیجان انگیز هیچ گاه از خاطرتان نرود. سقف این بنا نیز پوشیده از نخل و گل و لای است که ترکیبی زیبا و چشم نواز به وجود آورده است.

پارک ساحلی الممزار به دلیل ترکیبی از ساحل زیبا و امکانات تفریحی گسترده، منحصر به فرد است. دبی شهر ساختمانهای زیبا و سازههای نمادین است. در سال ۲۰۱۴ اتاقهای هتلهای دبی بهعنوان گرانترین هتلها در جهان شناخته شدند. اوت لت ویلیج یکی دیگر از بازارهای ارزان ست که، در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. هرگز این چنین نیست بلکه سبک فروش و شیوه بازاریابی در اوت لت مال اینگونه می باشد. آشپز این رستوران با تغییر سبک سعی داشته تا طعمی جدید را برای مشتریان خود فراهم کند. موزهی آیندهی دبی Museum of the Future نشان میدهد که چگونه فناوری میتواند 50 سال آینده را تغییر دهد. و البته ناگفته پیداست که تمام برندهای معتبر مثل ایکیا، مارکز اند اسپنسر، نیویورکر، نایک، آدیداس، کلارکز، کانورس، پاریس هیلتن، تگز و تامی در این مرکز خرید شعبه دارند، این جا با یک تیر دو نشان میزنید. همچنین این شهر به بهشتی برای خرید خانم ها تبدیل شده است. برای خانم ها و آقایان دو سالن مختلف اسپا در نظر گرفته شده است. سالن اسپا برج خلیفه محلی برای جوان سازی بدن و ماساژ آن است. خبر ها حاکی از آن است که واحدهای مسکونی برج خلیفه در کمتر از ۸ ساعت به فروش رفته اند. با افتتاح برج خلیفه منطقه اطراف این برج نیز رونق گرفته و با مشتریان و رفت و آمد های بیشتری روبرو شدند. این مسجد همچنین یکی از معدود مساجدی است که برای بازدید کنندگان غیر مسلمان نیز باز است. مرکز خرید فستیوال سیتی که در حاشیه نهر دبی قرار گرفته است، یک مرکز خرید جالب و جذاب است که هم برای خرید و هم برای تفریح می توانید روی آن حساب باز کنید. در این بخش از دبی مال هر بازی یکی از استعدادها و مهارت­های کودکان را به چالش می­کشد. اما قبل از آن نیاز به اطلاعاتی جامع در مورد برج خلیفه دارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 365
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 657
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4343
  • بازدید ماه : 24706
  • بازدید سال : 122146
  • بازدید کلی : 384396
  • کدهای اختصاصی